DIABLO 2 PATCH 1.13 BALD AUF DEM TESTSERVER!
30.06.2009 - 23:17 Eigentlich sollte Patch 1.13 für Diablo 2 schon Ende April kommen, doch musste das Team, das an der Entwicklung des Updates arbeitete, kurzfristig abgezogen werden. Bisher war unklar was tatsächlich die Unterbrechung der Arbeiten verursachte. Nun meldete sich Community Manager Bashiok mit einer Erklärung der Hintergründe für die Verschiebung zu Wort und gibt auch eine Prognose wann wir mit dem Update rechnen können
Anfang 2009 wurde bei Warcraft 3
ein Exploit entdeckt, mit dem es entsprechender Malware möglich war sich über bestimmte Custom-Maps ungehindert im Netz auszubreiten. Das Problem wurde schnell für die Games im Battle.net gelöst, doch kann man die eigentliche Ursache nur durch einen Patch für das gesamte Spiel beseitigen. Während die Arbeiten am Diablo 2 Update schnell und effizient verliefen, verschärfte sich die Lage bei WC3. Das Ganze geschah etwa zwei Wochen bevor Patch 1.13 auf den für Diablo 2 angekündigten Testserver aufgespielt werden sollte. Das gesamte Team, welches bis dahin an Diablo 2 arbeitete, musste kurzfristig am Bugfix für Warcraft 3 mitwirken.
Heute wurde schließlich der Warcraft 3 Patch für den Testserver (Public Test Realm – PTR) freigegeben. Das heißt für uns nun, dass sobald das Update die Testläufe überstanden hat, und der Warcraft 3 Patch offiziell als fertig gestellt gilt, die Arbeiten am Diablo 2 Patch 1.13 wieder aufgenommen werden. Laut Bashiok sollte dann innerhalb der folgenden zwei Wochen die Testphase beginnen.
Und dann sind wir alle gefragt: Je mehr Feedback wir Spieler geben und je aktiver wir beim Test mitwirken, desto besser wird letztlich das lang ersehnte Update inklusive Ladder-Reset ausfallen. Also: Freut euch auf den bald fertigen Patch 1.13 und helft dann fleißig bei der Fehlersuche.
Aus Bashioks Post im offiziellen Forum kann man übrigens auch herauslesen, dass viele der Ideen für Patch 1.13 aus den Reihen der Fans beherzigt wurden. Dabei wurde natürlich immer darauf geachtet wie wichtig und vor allem umsetzbar die Vorschläge sind. Was nun wirklich den Weg ins Spiel findet bleibt allerdings weiterhin ein Geheimnis. In wenigen Wochen sollten wir aber endlich mehr wissen.
"Many of you are wondering what’s up with the patch and the ladder reset. While I’ve sprinkled some information around, it’s about time it was all mashed up in one easy-to-read location.
The Story -
Once upon a time our internal legacy development teams wanted to put some much needed love into Diablo II. Diablo II doesn’t have tournaments with millions of dollars swirling about them, so it generally took a back seat to the patch development time of our other legacy titles. But one day the planets aligned, and it was finally time to give the old girl a new coat of paint and break a bottle of champagne over her bow with the release of a patch. This went well. Meetings were held, the community was involved and polled, and an extremely long list of ideas and changes was created. That list was then cut down to changes felt to be either necessary changes, or easily implemented to ensure development time was efficient. This also went well.
Not long after, the alarm bells sounded. The patch was progressing quickly, and the release was potentially imminent. Early on it was decided, and somewhat of a no-brainer, that a ladder reset with coincide with the patch release. With the patch progressing well, a potential release of two weeks was estimated, and as always this is the exact amount of forewarning given to players and the community before a ladder reset. An announcement was made quickly and immediately to ensure a full two week notice was given. There are many reasons for this standard two-week notice, not the least of which is that most players don’t understand the meaning of ladder and non-ladder, and how a reset affects their characters. Following any reset our support departments are flooded with issues related to the change of their characters, so we attempt to inform beforehand and avoid any unnecessary confusion.
This was all well and good, the community was excited, and the developers were having fun and enjoying being able to work on Diablo II again. Then, as it tends to do, reality struck. (Warcraft III Custom Map Security Warning http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16888549346&sid=3000) Work had to be swiftly and immediately realigned and has and continues to be focused on addressing issues for a different title to resolve a very serious issue.
The Now -
The Warcraft III patch is now on the Public Test Realm (PTR) and testing is progressing. Once that patch is released work can shift back to Diablo II and the 1.13 patch, and we’ll be working to getting that patch up on its own PTR as soon as possible. This could be a matter of weeks. Once it’s up and in a testing state for all of you, it’s then going to be a matter of ensuring the features are good and it’s a solid patch. The more people we have testing the patch and providing valid feedback, the better the patch will be, and hopefully the quicker it will be released. So that’s my challenge to you. You’ve been waiting a long time, you want an awesome patch, you want a reset. To get all that, we need good solid testing and feedback, reproduction steps for bugs, detailed descriptions of issues or errors, etc. So once this goes live on the PTR, I expect some crazed-youruinedtheeconomy-testing. "
geschrieben von Bob_ROss
DAS KÖNNTE AUCH INTERESSANT SEIN:
-
03.09.2009 15:42 Uhr - Arbeiten am Diablo 2 Patch 1.13 fortgesetzt
-
13.05.2009 17:44 Uhr - Diablo 2: Neuigkeiten zum Content-Patch 1.13
-
09.08.2009 15:06 Uhr - Diablo 2 Patch 1.13: Skill-Reset kommt!
-
12.06.2009 23:57 Uhr - Diablo 2: Ladder Reset und Patch verschiebt sich
-
18.04.2009 14:57 Uhr - Diablo 2 - Patch 1.13 und Ladder-Reset noch im April?